Ezúttal a kalózkodással kapcsolatos képeket gyűjtöttünk, melyeket a szerző
készített egy-egy helyen, ahol járt. Természetesen a jegyzeteit sem hagytuk el. Ha a feltüntetett ország, város, táj nevére (mely
minden esetben egy linket tartalmaz) klikkel, a teljes
fejezet, melyben a kép szerepel, megjelenik, a témáról további információkat tartalmaz.
.
.
.
Megpillantjuk
a Karib-tengert és a kikötővárost. Kartagéna kiemelt szerepű kikötő
volt, mert egyrészt ideszállították a néger rabszolgákat, másrészt a
spanyolok innen indították haza Dél-Amerika összerabolt kincseit:
aranyát, ezüstjét és így tovább. Stratégiai jelentősége miatt az
angolok, gazdag zsákmányt remélve pedig a kalózok állandó támadásának
volt kitéve a város.
.
.
.
.
Miután
Kartagénát többször is megzsarolták a kalózok, a spanyol király
megbízta a legtehetségesebb építészeit, hogy tervezzenek-kivitelezzenek e
tengerparton egy bevehetetlen erődöt, mely a várost is meg a kikötőt is
képes lesz megvédeni a támadásokkal
szemben. Száz esztendeig épült a vár mintegy 1000 négyzetkilométernyi
területen olyan pozícióban, hogy úgy a tenger mint a szárazföld felől
képes legyen megvédeni a várost. A vár alatt komoly, még ma is ép
kazamatarendszer létesült. Hosszú és többfolyosós alagút-rendszer,
melyben könnyen el lehet tévedni.
.
.
.
.
A
Temze folyón felúsztak a világtengerek legnagyobb hajói is, és ontották
messzi földek árukincsét a raktárakba. A parton szaporodtak a dokkok,
és London a világkereskedelem egyik központja lett és maradhatott. Innen
indultak el a hírhedt angol kalózok
és a híres brit felfedezők hajói. Bár London ködös romantikája már a
múlté, a levegő tisztaságát szigorú rendelkezések óvják. Ennek ellenére a
nagy erőművek környékén néha olyan párás-ködös az ég, mint valami
impresszionista festményen.
.
.
.
.
Függővasúttal
megyünk egy kisebb maláj szigetre, és meglátogatunk egy cölöpökre épült
falut. Közben kísérőnk ezekről az őserdőkkel borított szigetekről mesél
hátborzongató történeteket. Elmondta, hogy akár egy évszázaddal ezelőtt
is még fura világ uralkodott
errefelé. Nemcsak a maláj kalózok, de egyik-másik szigeten a vad,
barbár őslakók miatt is. Olyan is előfordult, hogy az őslakosok
felhizlalták a megvásárolt, elrabolt vagy éppenséggel harcban elfogott,
foglyul ejtett embereket, majd élve megsütötték, s miközben jót
lakmároztak belőlük, vidám mulatságot tartottak.
.
.
.
.
Casablanca
kikötőjének forgalma már 1856-ban túlszárnyalta Tangerét és Rabatét. A
kereskedelemnek fontos központja: innen szállították az ország
termékeit, a gabonát, gyapjút, bőrt és így tovább a világ minden
részébe. 1830-ban a kikötő végleges megnyitása
után a föld tájairól mind több kereskedő kereste fel, de szinte
állandóak voltak a kalóztámadások és zavargások is, mígnem 4000 francia
katona partra szállt és rendet teremtett, majd ott is maradt.
.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése