2015. április 4., szombat

Gyémánt díszoklevél (2)


2012-ben az Állatorvostudományi Egyetem jelezte, hogy pályázhatok GYÉMÁNT FOKOZATÚ DÍSZOKLEVÉLRE, de ehhez egy önéletrajzot kell beadni szakmai munkásságom ismertetésével. Az alábbi curriculum vitae-t küldtem:

ÖNÉLETRAJZOM

1926. július 11-én születtem Szücsiben, ahol apám tanító volt. Gimnáziumi tanulmányaimat Hatvanban végeztem jeles eredménnyel. A leventékkel orosz fogságba kerültem, majd hazatérve 1947-ben beiratkoztam az Agráregyetem Állatorvosi Karára, ahol 1952. február 2-án jó minősítésű diplomát kaptam.
Ezt követően a Zala megyei Surdon kezdtem meg a szolgálatomat körállatorvosként, majd rövid átmenet után Belvárdgyulára, onnan a Pécsi, majd a Kaposvári Mesterséges Termékenyítő Főállomásra kerültem. Utóbbiban vezető szakállatorvos voltam, ahol inszeminátor-képző tanfolyamokat is szerveztem és vezettem.
Innen hívott meg üzemi állatorvosnak a tsz elnöke, ahol 42 év szolgálat után nyugdíjazásomig mint tsz-állatorvos, majd 1992-2012 február 2-ig mint magánállatorvos működtem Belvárdgyulán.

SZAKMAI MUNKÁSSÁGOM

29 publikációm jelent meg a Magyar Állatorvosok Lapjában, melyekben bizonyára érdembeli megfigyelések és kísérletek is voltak, mert 24 országból (többek között az USA-n, Kanadán kívül Mexikóból és még Argentínából is) 121 intézet kért azokból lenyomatot.
Négy egyetemi tankönyv több helyen is hivatkozik a közleményeimre. Ugyanakkor 719 ismeretterjesztő cikkem jelent meg a különböző szaklapokban (Baromfitenyésztés, Magyar Mezőgazdaság, Iparszerű Hústermelés, Agro Napló, Kistermelők Lapja), valamint külföldi lapokban is (Der praktische Tierarzt, Tierarztliche Umschau).
Az Állatról emberre terjedő betegségek (zoonózisok) című könyvem mindkét kiadása maradéktalanul elfogyott.
A MÉM vezetőképző, az ISV, a TIT Országos Elnöksége felkérésére előadásokat tartottam a főállattenyésztők, sertéstelep-vezetők, valamint agrármérnökök részére. Ugyancsak három reggel állat-egészségügyi témájú ismeretterjesztő előadást tartottam a budapesti Gazda TV-ben.
A számos újságírói riport mellett a budapesti TV helyszíni riportfilmet készített velem munkámról. Többek között Holló Ferenc főszerkesztő úr a Magyar Állatorvosok Lapjában, de Bartalis doktor is megtisztelt a Velünk élő történelem című könyvében történő megjelenítésre. Mindez bizonyítja, hogy mindennapos állatorvosi tevékenységem mellett maximálisan igyekeztem kihasználni minden időmet és lehetőségemet a szakmai munkámra.
Hat évtizedes munkásságom elismerését mindenekelőtt Olvasóim sok-sok levele jelenti, akik kérdéseikkel, hálás köszönetükkel olykor bírálatukkal ösztönözték, kitüntették ismeretterjesztő tevékenységemet, bár 1974-ben megkaptam a Mezőgazdaság Kiváló Dolgozója kitüntetést.

A TOVÁBBIAKBAN

Továbbra is szerkesztem a Kistermelők Lapjában az Olvasó kérdez - az állatorvos válaszol rovatot, és miután bejártam valamennyi kontinenst és több mint 15 ezer képet készítettem, blogot nyitottam a világhálón. Itt a "Toll és a fecskendő összetartozik" címszó alatt nemcsak érdekesebb állatorvosi történeteimet, de "képes" úti tapasztalataimat is közreadtam, közreadom. Több ezernyi nézőm bizonyítja, hogy figyelemre érdemes munka lehet.
Rövid összefoglalóm bizonyítja, hogy nem üres kézzel fejeztem be hat évtizedes aktív állatorvosi tevékenységemet.

Pécsett, 2012. május 12-én

Dr. Radnai István
állatorvos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése