2013. november 18., hétfő

Jugoszlávia 19/a

  AUTÓS KÖRUTAZÁS JUGOSZLÁVIÁBAN (1968)
Zágráb




Zágráb lakóinak száma mintegy 430 ezer. Sok gyárral, nemzetközi árumintavásárral.





Rengeteg patinás műemlék található a városban.




A Márkus templom a XIII. században,...





...a gótikus szent István dóm pedig a XV. században épült.





Római alapítású település. Püspökségét 1093-ban szent László királyunk alapította, Kálmán király a magyar koronához csatolta várost.





1242-ben a tatárok feldúlták, majd IV. Béla király szabad királyi várossá nyilvánította. 1868-1918-ig a horvát kormány és országgyűlés székhelye volt.





Nem akartam kocsival bemenni az óriási forgalmú városba, ez lett a vesztem, ha lehet ilyet mondani, de erről majd később...



Nemzeti Múzueum

A város szélén parkoltam a nagy Horvatska Augomagazin mellett. Itt felültem az 5-ös villamosra, és bementem vele a centrumba.





Nagyon szép város Zágráb! A belvárosa olyan, mint Budapesté, szebb de kevésbé forgalmas, mint Fiume.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése