2013. január 6., vasárnap

Tátra I/2

 Felvidéki barangolás - Magas-Tátra
Rimaszombat




Kissé felhős de nagyon kellemes kirándulóidőben érkeztem meg Rimaszombatra. Bár csak 10600 lakosa van a városnak, mégis rendezett település képét mutatja. Szergejem kilométerszámlálója 13.631-et mutat. A képen a tanácsháza épülete látható.





A város a Rima völgyében fekszik, és már a magyarok bejövetele előtt is lakták. A XIII. században jelentékeny bányászközség, a XIV. században pedig fontos kereskedelmi gócpont. Az aranyművesek, szűcsök, tímárok, szűrcsapók, takácsok és fazekasok városa volt. Ma nagy élelmiszerkombinátja van. A rimaszombati nagytemplomnál vagyunk.





A kórházhoz értünk.





E helyütt született Tompa Mihály és Ferenczy István. Kicsit fárasztó az örökös városnézés...





Majdnem kifogott rajtam a Plesivec név (ebben a községben megálltam tankolni), gondolkodtam rajta, ugyan régen hogyan hívhatták? Aztán rájöttem: hiszen ez Pelsőc! A pelsőci harangtorony... Kíváncsisággal töltöttem a cseh benzint, mert azt mondták, hogy a mienknél lényegesebb magasabb az oktánszáma. Egyébként 2,10 koronába került literenként.





A kútnál éppen állt két ősrégi Skoda. A tulajdonosuk szerint még mindig könnyedén futják a 70 kilométert óránként. Nem szalaszthattam el a fotografálás nagy lehetőségét sem!






Az egyik kolléga nem nagyon örült a fényképnek, mert éppen egy kis javítanivaló akadt a márkás masinán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése