2013. október 14., hétfő

Jugoszlávia 2.

 AUTÓS KÖRUTAZÁS JUGOSZLÁVIÁBAN (1968)
Dakovo

Augusztus 26. hétfő
Hála a Tardylnak ragyogóan aludtam, és tökéletesen pihenten indultam Nasice felé. Az úton a tanksorok, az álcázott katonai gépkocsi-oszlopok, az utcákon csoportokba verődött és izgalmasan tárgyaló emberek tömege láttán mégis visszafordultam Eszékre, és csak a rendőrkapitány biztató közlése után indultam el ismét a zágrábi főútvonalon.





Dakovo volt az első érintett város. Itt beváltottam a valutámat, de kinevettek, amikor forintot is akartam cserélni dinárra.





A városka egyetlen látnivalója az 1882-ben épült székesegyház.





Hatalmas, vöröstéglás épület.






A takarító apácák törték a magyar nyelvet. A zárda a nyugatnémetek támogatásából tartja fenn magát, az apácák egyházi ruhákat varrnak, hímeznek, kézimunkáznak.





A székesegyházat építtető püspök síremléke van a templom alatt.





Miközben a püspöki palotát fényképeztem, két motorkerékpáros világjáró honfitársammal találkoztam, akik nagy óvatosságra intettek, mert Szarajevóban több magyar kocsit is inzultáltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése