2013. május 14., kedd

Moszkva 7.

  IRÁNY MOSZKVA! (1960)
Milyen a divat?




Nemrégen olvastam az újságban, hogy francia manökenek érkeztek a szovjet fővárosba, hogy a modern európai divatot népszerűsítsék... Valóban az öltözködést tekintve bizony meglehetősen "maradi" az ízlésük. Jellemző a férfiak széles karimájú szalmakalapja, a széles szárú nadrág és ritkaságszámba megy a nyakkendő. Rövid nadrágot még a legnagyobb hőségben sem láttam senkin, de állítólag az is előfordult, hogy rövidnadrágos külföldit felkértek, hogy öltözzön át, mert így nem illik az utcán megjelenni.





Öltözködésük tehát léynegesen egyszerűbb és igénytelenebb, mint a mienk, olyannyira, hogy szinte a ruházkodásról fel lehet ismerni a külföldieket. Érdekes, hogy egyszer egy kisfiú szólított meg az utcán előbb angolul, majd franciául. Mikor azt kérdeztem tőle, beszél-e németül, nemmel válaszolt. Felismerte tehát bennem - csupán az öltözetemről - a külföldit. Ő egyébként londoni volt.





A nők is puritán módon és a mi szemünkkel nézve nemcsak igénytelenül, de - ki kell mondani - ízléstelenül is öltöznek. A nadrág itt nem divat a hölgyeknek, hivatalba vagy munkahelyre szigorúan tilos is pantallóban bemenni. A külföldi nadrágos hölgyeket nemcsak feltűnően és fitymálva "bámulják meg", de volt eset (saját szememmel láttam), amikor a fiatalemberek grimaszokat is vágtak egy nadrágos csoporttársunk háta mögött. Nagyon divatos a nőkön a harisnya, ezek a ruhadarabok azonban nem áttetszőek, hanem különböző színűek és olcsók (16-36 rubelig). Hogy nejlon- vagy selyemharisnyák-e, nem tudom, de egyáltalán nem tetszetősek. Viszonylag kevés nőn láttam kalapot.





A nyakkendő-divat népszerűsítésére az áruházakban a pulton nagy mennyiségben van ilyen, a nyakkendő-kötést és -viselést propagáló prospektus, melyből én is hoztam egyet.





Úgy látszik, a bébidivat is múltszázadbeli, legalábbis a kiskocsi azt mutatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése