2015. február 16., hétfő

Levél Spanyolországból

29 publikációm jelent meg a Magyar Állatorvosok Lapjában, melyekben bizonyára érdembeli megfigyelések és kísérletek is voltak, mert 24 országból (többek között az USA-n és Kanadán kívül Mexikóból és még Argentínából is) 121 intézet kért azokból lenyomatot.






Olyan szegény voltam, hogy igyekeztem minél előbb diplomázni és pénzt keresni. 1952. február 2-án avattak állatorvossá, majd 3-án bementem a Minisztériumba a kinevezésért. Nem válogattam, gyorsan akartam elhelyezkedni, így jutott rám Zala megye, ott is Surd körzetét kaptam, 5 községet. Sem lakás, sem villany, sem köves út nem volt, mindössze egyetlenegy Nagykanizsára. De volt kinevezésem és havi 1298 forint fizetésem!



Akikkel együtt készültem a szigorlataimra: Goóts Laci és Horváth Gyurka, aki később professzor lett a Szülészeten. Ma is sajnálom, hogy Gyurka lakodalmára nem tudtam elmenni, mert nem volt megfelelő sötét ruhám. Ő ugyanis már szigorló korunkban megnősült. Nagyon nehezményezte is, de kimentésem igazi valóját sohasem tudta meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése