2014. november 23., vasárnap

Hotelek és környékük 1.

Ezúttal a szerző olyan képeit válogattuk össze, ahol azon ritka pillanatoknak lehetünk tanúi, amikor őt fényképezik - ebben a bejegyzésben  hotelekben és azok közvetlen közelében a világ különböző tájain. Szokásunkhoz híven a jegyzeteket sem hagytuk el. Ha a címként jelölt táj, ország vagy város nevére (mely minden esetben egy linket tartalmaz) klikkel, a teljes fejezet, melyben a fénykép szerepel, megjelenik. Nem egy így megnyitott fejezet több képet és részletesebb leírást is tartalmaz a témában.

Milyen volt a szállodánk, a Saranda Porta Eda Hotel? Az erkélyről remek kilátás nyílt a tengerre. Amikor kiültünk, a hatalmas víztömeg felől kellemes, hűsítő szellő lengedezett, a zenét a morajló hang szolgáltatta, a virágok nemcsak kellemes látványt nyújtottak, de pompás illatot is árasztottak. A balkoni panorámához hozzátartozott a kis öböl, mely a szállodához tartozó teltházas csónakkikötő volt. Durres kikötőváros! Közvetlenül az erkélyünk alatt himbálóztak a nyaralóházak kecses kis vízitaxijai, a vízparton éttermek... A távolban pedig a végtelen tenger... az albán riviéra. A hotel bejárata elől indulunk túrázni.
Egyesül Arab Emirátusok (2005)
Mielőtt beértünk a túrák után fáradtan és a 38°C-os melegből kissé elbágyadva a szállodánkba, mindig élveztük a hűs víztől csobogó impozáns szökőkútegyüttest, melyet sötétben több színben kivilágítottak. Akárcsak a szállónk melletti toronyépület látványát, melyet a fényárban lenyűgözve bámultunk. Szállodánk előtt egy minipálmaliget tette természetesebbé a környezetet, buszunk pedig kényelmesen, közvetlenül a bejártnál várt bennünket, vagy a bejáratig szállított a programok végeztével. A kocsi hűtőjéből útközben ad libitum lehetett üdítő, hideg gyümölcslevet, vizet inni.
Nem várva ébresztőt a szállodai pazar svédasztalos étkezés után már korán reggel kimentünk a szálló környékére ismerkedni Dublin légkörével. Azt mondták, itt mindig esik az eső, mégis egész utunk során csodálatos napfény kísért bennünket, és meleg időnk volt.
A Ginosar kibuc szállodájában töltjük az éjszakát. A zsidó termelőszövetkezet szállodaépületei minden kényelemmel berendezve gyönyörű parkban vannak.
- Az országban 365 kibuc van, de mielőtt a szövetkezetekről többet beszélnénk, előbb hallgassuk meg a mi kibucunk történetét! A vetítettképes előadásra vacsora után kerül sor - mondja vezetőnk.
 Kenya (2006)
A szállodában az első és második étterem, amin átmentünk a bennszülötteké volt. Ugyanúgy szolgáltak ki, hisz a gazdag afrikaiak ugyanannyit is fizettek, de a menü nem európai volt, hanem az ő ízlésüknek megfelelő. Az én első fogásom rendszeresen tojásrántotta volt, melybe 6 különböző itteni, általam ismeretlen fűszert raktak a sajton kívül. A pultnál sűrű, turmixolt mangólevet lehetett kapni. Éltem vele. Ennél jobb italt még nem kóstoltam!
Minden nap vásároltam egy kókuszdiót, és finoman fogalmazva nem esett nehezemre meginni esténként az erkélyen a körülbelül 2-3 decinyi kókuszlevet.
Nyüzsgő, dinamikusan fejlődő, sűrűn lakott települések jellemzik az országot. Mindent elfedő csadorba öltözött muzulmán asszonyok mellett miniszoknyás kínai lányok, színpompás száriba burkolózott hindu nők és egyszerűen öltözött férfiak tömege nyüzsög a városok utcáin. Már vár a kocsi, mely bevisz a helység tarka forgatagába.
Omán (2009)
A tengerparti luxusszállodák egymás hegyén-hátán sorjázzák egymást, és még ma is folyik a hotelépítés. Az egyik épületmonstrumban egy igazán minden igényt kielégítő lakosztályt kaptunk. Gyakran és szívesen hűsöltünk a nagy melegben a teraszon. Nem kellett külön kérni vagy extraként megfizetni, minden szobához járt a kertre nyíló tágas balkon.
A Hoa Binh szállóban laktunk csaknem a tengerparton, és valóban minden igényt kielégített. 75 előtt amerikaiak laktak ebben hotelban is, mely egy hosszú szállósor egyik épülete volt. Vietnamban minden helyen moszkitó háló alatt aludtunk. Este lefekvéskor gondosan meg kellett vizsgálni, hogy nem került-e moszkitó a háló alá, mert ez esetben még másnap is véresre vakarhattuk magunkat - nem beszélve a malária veszélyéről.
Fáradságtól és a melegtől kimerülten tartok rövid pihenőt a szálló szépen gondozott virágágyása előtt.